Planning applicatie: Uitvoeren van onderhoudsopdrachten

PTI.nl / Branches / Installatie & Infratechniek / Onderhoudsopdrachten

Met de planning applicatie van PTI worden diverse soorten opdrachten ondersteund. Of het nu gaat om kleine projecten, grootzakelijke klanten of
uitdagende consumentenopdrachten. Met onze applicatie werkt u zowel efficiënt als flexibel en blijft u altijd in control. Maar voor welke werkzaamheden kunt u uw monteurs, buitendienstmedewerkers of aannemers aan het werk zetten met onze oplossing?

1. Planning applicatie voor onderhoud

Onze planning- en routeoptimalisatie zorgt ervoor dat buitendienstmedewerkers bij een storing of gepland onderhoud hun werk optimaal kunnen volbrengen. Verlopen opdrachten anders dan gepland of wordt het afgesproken tijdstip niet gehaald, dan informeert u de klant hierover op een eenvoudige manier. Via welk kanaal u uw klanten op de hoogte brengt van een nieuwe afspraak en/of eventuele wijzigingen is volledig aan u.    

de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk
de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk

2. Installatie of wisseling

De bijbehorende werkzaamheden – die komen kijken bij o.a. het plaatsen van een nieuwe (slimme) meter, zonnepanelen of het aansluiten van een warmtepomp – worden dankzij onze planning applicatie vereenvoudigd. Zo was het op de hoogte brengen van klanten met betrekking tot een afspraak, doorgeven van eventuele wijzigingen en het verwerken van relevante informatie na het uitvoeren van een klus nog nooit zo snel afgehandeld. Door bovendien de juiste boodschap op het juiste moment te brengen,
wordt de klanttevredenheid verhoogd en het zogenoemde klant-niet-thuis-percentage verlaagd.

3. Transport

Order binnen? De buitendienstmedewerker – chauffeurs, koeriers etc. – wordt ingepland en de klant geïnformeerd. Het opstellen van de planning kan volledig automatisch gebeuren, maar u kunt ook zelf de regie in handen houden door informatie handmatig in te vullen en wijzigingen aan te brengen.  
 
Wanneer u het plannen overlaat aan onze planning app, dan wordt de optimale planning samengesteld op basis van de specifieke kenmerken van iedere monteur, zoals de beschikbaarheid, woonplaats en competenties. De klant informeren kan te allen tijde middels een zelfgekozen communicatiekanaal.  
 
De timing van verzending is gekoppeld aan de plandatum van de opdracht. Vindt er een wijziging plaats, dan krijgt de klant hier direct een melding van.  

de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk
de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk

4. Planning applicatie voor het installeren van laadpalen

Het aantal (openbare) oplaadpunten in Nederland groeit enorm. Ons land is zelfs een van de koplopers in Europa. In de afgelopen twee jaar steeg de teller van circa 13.000 naar meer dan 50.000 oplaadpunten (2020). Ook zijn er al ruim 300 snel-laadstations.  Van de aanvraag tot het in gebruik nemen van de laadpaal; het is een proces van diverse handelingen en procedures. Verlopen deze niet soepel,
dan kan de doorlooptijd sterk worden beïnvloed.
Een proces van flexibele planningen en heldere communicatie met de consument over wát en wanneer
hij de realisatie kan verwachten, is dan ook nodig wanneer u alles efficiënt wilt laten verlopen en de klanttevredenheid hoog wilt houden.

Voorbeelden oplossingen binnen uw branche:

de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk

Planning software

de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk

Tablet applicatie

de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk

Customer communications management

Informatie aanvragen

Vul onderstaand contactformulier in. Er wordt binnen één werkdag contact met u opgenomen. Of stuur een e-mail naar support@pti.nl.

* Velden met een sterretje zijn verplicht.

de digitale werkbon is gebruiksvriendelijk
Het nieuwe platform 3.0 geeft een realtime inzicht in de lopende werkzaamheden.
- Inter-on