Meteropname automatiseren
Het collecteren en valideren van de meterstanden; het is een langdurig en tijdrovend proces. Maar, zo hoeft het niet te zijn wanneer u kiest voor het PTI meteropnameproces. Door de inzet van onze dynamische workflow en een optimale mix van communicatie– en responskanalen behaalt u eenvoudig een opnamescore van 90% – 95%.
Voorbeelden van outbound communicatiemogelijkheden zijn het versturen van de meterkaart, brieven, e-mails, sms- en voiceberichten. Bij inboundcommunicatie kunt u denken aan het toepassen van een internet-applicatie, multisite, VRS, helpdesk, antwoordnummer & scanproces, fysieke meteropnemer en meterstanden API.


Validatie verzamelde standen
Naast het collecteren van de meterstanden helpen wij onze klanten bij het valideren van de verzamelde informatie. Dit gebeurt automatisch, maar het is tevens mogelijk om via onze applicatie handmatig data te valideren. Afwijkingen kunnen zo eenvoudig worden doorgevoerd.
Alle gevalideerde meterstanden zijn direct online beschikbaar. Ons geavanceerde systeem wisselt informatie real-time uit met de systemen van onze klanten. Actuele meterstanden kunnen zo op ieder gewenst moment worden ingezien en gebruikt voor facturatie en gebruiksanalyse.
Multisite
Om het zakelijke segment goed te kunnen bedienen, biedt PTI een speciaal ontworpen oplossing voor zakelijke klanten die veel aansluitingen hebben. Een complex proces om voor alle meters de meterstanden op te nemen. Door het gebruik van de Multisite wordt dat opgelost. Hiermee worden adressen gebundeld in één account. Contactpersonen kunnen op deze wijze per locatie individueel worden benaderd voor het doorgeven van de meterstanden. Hierdoor wordt uw zakelijke klant ontzorgt met een gebruiksvriendelijke applicatie en haalt u meer meterstanden op.


Fotoherkenning
Met de module Fotoherkenning kunnen meterstanden met één foto van de meter worden opgenomen. Hiermee wordt de kans op het doorgeven van een verkeerde meterstand verkleind. Een energieleverancier of waterbedrijf ontvangt met één foto alle benodigde informatie zoals de meterstand, het merk en type van de meter en het meternummer. Op basis van deze input wordt er een correcte bepaling samengesteld zodat de consument een foutloze factuur ontvangt.
Uw klant kan met een foto de meterstand doorgeven!
Naast het simpel en accuraat aflezen van de meterstand verzamelt de applicatie tegelijk, in één proces, belangrijke extra informatie. Nutsbedrijven krijgen zo per huisadres – letterlijk en figuurlijk – een compleet beeld van de meter en de meterstand. Zonder dat de consument hiervoor extra handelingen hoeft te verrichten. Zo profiteert ook de consument van deze toepassing.
Slimme meters & Verbruikskostenoverzicht (VKO)
Binnenkort zal ongeveer 90% van de Nederlandse aansluitingen een slimme meter hebben. Die kan door PTI op afstand voor u worden uitgelezen. U ontvangt de meetdata. PTI kan voor u elke maand het verbruikskostenoverzicht (VKO) opmaken en bij de consument bezorgen. Met een VKO kunnen consumenten hun verbruik over een bepaalde periode inzien, daarop anticiperen en op basis van historische datavergelijkingen maken. PTI maakt het mogelijk om simpel en snel inzicht te geven middels dashboards en VKO’s. Dit creëert bewustwording bij de consument waardoor zij bijvoorbeeld in staat zijn hun verbruik bij te stellen.

Iets voor jou?
Laat een berichtje hieronder achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op over de mogelijkheden.
