Energie & Water
informatie aanvragenBinnen het nuts-domein Energie & Water zijn we bij PTI de absolute specialist. Vrijwel alle Nederlandse elektriciteits-, gas- en drinkwaterbedrijven werken met onze Planning Suite. En dat is niet voor niets. Onze oplossing regelt namelijk alles in één keer. Zowel het wisselen van meters, het valideren van de meterstanden en het inplannen van buitendienstwerkzaamheden. En dat werkt ontzettend efficiënt. Tijdens de afgelopen twee decennia hebben we bij PTI veel kennis en praktische ervaringen opgedaan, waardoor we de beste en meest complete, operationele oplossingen in huis hebben. Profiteer ervan.
PTI Oplossingen voor Energie & Water
PTI biedt oplossingen voor het verzamelen, bewerken en vastleggen van informatie uit verschillende datastromen. Als enige marktpartij heeft PTI alle processtappen in eigen hand. Van IT tot fulfilment, van planning tot klantcommunicatie en zo nodig tot en met de daadwerkelijke uitvoering. Hierdoor zijn we nagenoeg onafhankelijk van andere partijen én dat geeft ons de ultieme controle over de kwaliteit van onze oplossingen. Zo ondersteunen wij onze klanten maximaal in hun positie als betrouwbare dienstverlener. Een waardevolle taak.
Kostenefficiënt
PTI biedt oplossingen die niet alleen tijd, maar ook kostenbesparend werken. Daarnaast leveren onze oplossingen – waar mogelijk – ook extra informatie op die onze klanten helpen hun processen te verbeteren.
Door de gestroomlijnde en intensieve communicatie met de consument wordt de kans dat een monteur voor een dichte deur komt te staan sterk beperkt. Dit brengt de proces- en faalkosten aanzienlijk omlaag. Daarnaast verzamelt PTI ontbrekende informatie over de bewoner en de aansluiting. Deze informatie kan worden gebruikt om toekomstige klantcontacten te verbeteren en kosten te besparen. Stuk voor stuk elementen die onze klanten helpen om hun positie als betaalbare dienstverlener sterk te houden.


Publieksgerichte dienstverlener
Bij PTI ontwikkelen we oplossingen met een hoog gebruikerscomfort. Onze processen richten zich dan ook op het vereenvoudigen, verbeteren en minimaliseren van faalkosten. Dit gebeurt onder andere door huishoudens intensief te informeren over de eventuele werkzaamheden van onze klanten. In de praktijk blijkt dat onze communicatiestromen ertoe leiden dat de consument precies weet wat hen te wachten staat. Hierdoor kan de buitendienstmedewerker zijn werkzaamheden snel en efficiënt uitvoeren. Waardoor weinig tijd verloren gaat.
PTI maakt gebruik van alle mogelijke communicatiekanalen. De ervaring leert dat to-the-point informatie het beste wordt ontvangen door consumenten. Hierdoor bevorderen onze processen de servicewaardering en worden misverstanden voorkomen. Ook wordt het mislopen van afspraken tot een minimum beperkt. Het klachtenpercentage is hierdoor nihil en onze opdrachtgevers worden waargenomen als transparante en publieksgerichte dienstverleners. En dat is nu precies het doel.
Pragmatische aanpak
De oplossingen die wij aanbieden zijn sterk gestandaardiseerd. Waarom? Omdat de methodes die wij toepassen zich in de praktijk hebben bewezen. Mocht standaard toch niet bij uw situatie passen, dan stappen we over op maatwerk. Er is natuurlijk altijd ruimte voor pragmatische oplossingen. Want praktisch bezig zijn, dat zit per slot van rekening in onze natuur.
Meteropname
Meteropname is een belangrijk proces binnen de Energie & Water branche. Binnen het Waterdomein wordt er gebruik gemaakt van de traditionele meters die nog niet op automatische wijze meterstanden doorgeven aan de dienstverlener (het waterbedrijf). De klant moet dit zelf doen. Door het unieke multichannel communicatieproces wat PTI hanteert worden jaarlijks vrijwel alle meterstanden opgehaald. Het hulpmiddel die hier een grote bijdrage aan levert is onze klantcommunicatie tool Communication on Demand.
Meterwissels
Voor 2021 krijgt iedere consument met een kleinverbruik-aansluiting een slimme meter aangeboden. Voor deze meterwisseling, waarbij de oude (1 fase) meter voor een nieuwe
(3 fase) meter wordt vervangen, verzorgen we tevens het gehele proces van A tot Z. Het semiautomatisch plannen van de werkzaamheden zorgt ervoor dat het maken van een efficiënte planning zo volbracht is. Het communiceren met klanten over de aankomende (geplande) werkzaamheden en eventuele onverwachte wijzigen behoort met onze planning software tevens tot de mogelijkheden. U bepaalt zelf welk communicatiekanaal u voor het klantcontact inzet.


Meterijken
Wanneer de meter van het gas, water-of energie niet goed werkt, dan kan deze (op verzoek) worden onderzocht. Een dergelijk onderzoek wordt een meterijking genoemd en kan – afhankelijk van de wensen van de consument – door de eigen gas/water/energie- leverancier of door een onafhankelijke derde partij worden uitgevoerd.
Met het onderzoek worden enkele stappen doorlopen. Beginnend met het onderzoek naar de oorzaak van de afwijking, gevolgd door een rapportage en – wanneer blijkt dat de meter meer afwijkt dan wettelijk is toegestaan – de daadwerkelijke wissel van de meter.
Voor alle klantcommunicatie en de planning rondom de werkzaamheden die bij dit proces komen kijken, is de planning software een absolute uitkomst.
Installatie warmtepomp
Steeds meer consumenten willen verantwoorder wonen en kiezen daarom voor een warmtepomp als vervanging voor de cv-ketel. Een geweldig alternatief voor het verwarmen van een woning.
Rondom de voorbereiding en het daadwerkelijk plaatsen van de warmtepomp zit veel werk. Met de planning Software van PTI wordt dit proces echter gestroomlijnd en vereenvoudigd.
Door de optimale mix van uw klantdata, onze workflow en effectieve klantcommunicatie wordt een hoge klanttevredenheid behaald en successcore bekrachtigd.

Iets voor jou?
Laat een berichtje hieronder achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op over de mogelijkheden.
