Monitoring

Monitoring

Op de pagina Monitoring kun je de status van verzonden uitingen bekijken.
Hier zie je in één overzicht welke uitingen succesvol zijn verstuurd en welke mogelijk zijn mislukt.
Daarnaast kun je per uiting de details inzien en achterhalen waarom een verzending niet is gelukt.

De pagina bestaat uit een tabel waarin de verzendregels van nieuw naar oud worden weergegeven.

Onderaan de pagina kun je via het menu instellen hoeveel rijen per pagina zichtbaar zijn en navigeren naar andere pagina’s met verzendregels.

Kolommen in de tabel

De tabel bevat de volgende kolommen en informatie:

  • Templatenaam
    De naam van de gebruikte template.

  • Poging
    Het aantal pogingen dat is gedaan om het bericht te verzenden.

  • Referentie
    De unieke referentiecode gekoppeld aan de verzending, meestal de werkopdrachtcode.

  • Ordernummer
    Het ordernummer van het bijbehorende print- en mailbedrijf (indien beschikbaar).

  • In wachtrij geplaatst op
    De datum en tijd waarop het bericht in de verzendwachtrij is geplaatst.

  • Status
    De huidige status van de uiting:

    • Verstuurd: het bericht bevindt zich in het verzendproces.

    • Geslaagd: de uiting is succesvol aangekomen.

    • Mislukt (rood): de verzending is niet gelukt. De reden wordt weergegeven in de kolom Reden mislukt.

  • Reden mislukt
    Geeft aan waarom de verzending is mislukt.
    Bijvoorbeeld omdat een verplicht veld ontbrak of het template niet werd gevonden door een foutieve configuratie van de send key.

  • Download
    Hiermee kun je het verzonden communicatie downloaden.

    • een .pdf-bestand voor brieven
    • een .html-bestand voor e-mails
    • een .txt-bestand voor sms-berichten

    Let op: communicatie worden na verloop van tijd automatisch verwijderd uit het systeem.

  • Verzending

    Geeft de mogelijkheid om een verzending opnieuw te starten als deze eerder is mislukt.

Monitoring Menu