Gebruikersoverzicht
Op de gebruikerspagina zie jij een overzicht van alle gebruikers.
De tabel bevat de volgende velden:
-
ID
-
E-mailadres
-
Naam
-
Actief
-
Laatst ingelogd
Rechts van de tabel kun je op deze velden filteren, zodat je snel de juiste gebruiker kunt vinden.
Gebruiker aanmaken
In het zijmenu aan de rechterkant vind je de knop om een nieuwe gebruiker toe te voegen.
Vul hier het e-mailadres van de nieuwe gebruiker in. Het systeem controleert automatisch of deze gebruiker al in het systeem aanwezig is.
Na deze stap verschijnen extra velden:
-
Voornaam
-
Tussenvoegsel
-
Achternaam
-
Taal
Na het aanmaken van de gebruiker wijs je een rol toe.
De gebruiker ontvangt vervolgens een activatie-e-mail met toegang tot de PTI Planning Suite en de modules die bij de toegewezen rol horen.
Naast het aanmaken van de gebruiker moet deze ook worden toegevoegd als Persoon (planner of buitendienst) en gekoppeld in de Beheertool.
Gebruiker bewerken
Een gebruiker bewerken doe je eenvoudig door op de betreffende gebruiker te klikken.
Er opent een menu aan de rechterkant met de accountgegevens.
In het tabblad Algemeen kun je:
-
de naam aanpassen
-
de taal wijzigen
-
het e-mailadres aanpassen
-
rollen wijzigen
Daarnaast kun je hier ook informatie inzien over het account, zoals de laatste inlogdatum en de laatste wachtwoordwijziging.
In het tabblad Rollen kun je rollen toewijzen of wijzigen.
Rollenoverzicht
Wanneer je op het tabblad Rollen klikt, verschijnt een overzicht van alle aangemaakte rollen.
Deze rollen kun je toekennen aan gebruikers of nieuwe rollen toevoegen.
Per rol stel je permissies in. Hiermee bepaal je welke rechten een gebruiker met die rol heeft binnen de applicatie.
Zo kun je bijvoorbeeld bij de rol Planner alleen de rechten toekennen die betrekking hebben op werkorders.
Op deze manier zorg je ervoor dat gebruikers alleen toegang hebben tot de functies die relevant zijn voor hun rol.