Metering as a Service

Efficiënte meteropname op afstand én aan de deur

Met al ruim 30 jaar ervaring zijn wij dé specialist binnen het nuts-domein als het aankomt op meteropnames. Maar met onze nieuwe service Metering as a Service gaan we nog net een stapje verder.

 

Metering as a Service (MaaS) is de totaaloplossing als het aankomt op het uitlezen van meters. We breiden namelijk de welbekende meteropname op afstand uit met fysieke meteropname aan de deur. Volledig geautomatiseerd, zodat jij geen interne teams meer nodig hebt voor het meteropname proces.

Metering as a Service in 3 stappen

1. Digitale meteropname

Met de meteropname-app en geautomatiseerde communicatie via diverse kanalen, haal je efficiënt meterstanden op bij consumenten.

2. Automatische fysieke meteropname

Als digitale opname niet mogelijk is, sturen wij pro-actief een meteropnemer langs de deur, waardoor zowel digitale als fysieke meterstanden efficiënt worden verzameld.

3. Geïntegreerde Dataverwerking

Data van zowel fysieke als digitale meteropnames wordt naadloos geïntegreerd en verwerkt, wat direct inzichtelijk is in één gecentraliseerde omgeving.

Wil jij Metering as a Service in zetten?

Vrijwel alle Nederlandse elektriciteits-, gas- en drinkwaterbedrijven werken met onze meteropname oplossingen. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen met Metering as a Service.

Neem contact op

De voordelen

Bespaar op TCO

Geen overhead meer van eigen meteropnameteams, wat direct leidt tot minder kosten en de operationele efficiëntie verbetert.

Minimale foutmarges

De combinatie van digitale en fysieke meteropnames zorgt voor een nauwkeurige en betrouwbare verzameling van meterstanden, wat essentieel is voor nutsbedrijven.

Verbeterde klantrelaties

Door consumenten tijdig te informeren en een gestroomlijnd proces te bieden, verbetert de relatie tussen nutsbedrijven en hun klanten.

Wil jij alles te weten komen over de toekomst van water in Nederland?

In onze whitepaper leer je alles over het watergebruik in Nederland en de toekomst hiervan. Ontdek hoe de slimme watermeter de hoofdrol speelt in het vormgeven van een duurzame toekomst voor ons drinkwater.

Download whitepaper

Onze cases

Field Service Management" alt="">

Waternet kiest voor Metering as a Service

Voor water- en energiebedrijven wordt het behouden van aparte teams voor fysieke meteropnames steeds lastiger en kostbaarder. Waternet bevond zich in een vergelijkbare situatie en zocht naar een totaaloplossing die zowel digitale als fysieke meteropnames omvatte. Al ruim 30 jaar is PTI dé specialist binnen het nuts-domein als het gaat om meteropnames. Met Metering as a Service gaan we nog een stapje verder. Voor Waternet hebben we namelijk de welbekende meteropname-app (meteropname op afstand) uitgebreid met meteropname aan de deur.

Equans en Inter-On" alt="">

Efficiënt en duurzaam laden: PTI en Inter-on schouwen laadpalen voor Equans

We zijn trots om ons nieuwe project te introduceren: het duurzaam en efficiënt schouwen van laadpalen voor Equans.

Klantcommunicatie Envelop" alt="">

Bewoners meekrijgen in de energietransitie: PTI en GroeneWarmte optimaliseren de klantbeleving

De energietransitie heeft een enorme impact op onze hele maatschappij. Om in 2050 CO2-neutraal te kunnen zijn, moet er namelijk nog een hoop gebeuren in Nederland. Onze klant GroeneWarmte speelt een voorname rol in deze transitie. Wij zijn trots dat wij hen hierin ondersteunen. Zo dragen wij samen ons steentje bij aan deze duurzame toekomst!

Heijmans" alt="">

Heijmans en PTI breiden samenwerking uit

Nieuwe dienstverlening rond de installatie van split unit airconditioners waarbij het gehele proces van A tot Z efficiënt afgehandeld wordt. In een notendop is dat de inhoud van de intensievere samenwerking die Heijmans en PTI met elkaar aangaan. Een mooie aanvulling op de gezamenlijke ambitie om alle kort cyclische werkzaamheden van Heijmans middels de PTI Planning Suite te laten verlopen.

Ervaringen van klanten

In onze zoektocht naar een slimme planningsoplossing kwamen we bij PTI uit. Een belangrijke eis was dat wij vastgestelde logica in het planningssysteem opgenomen wilden hebben. Dat kon bij PTI.

- Ron Korthout.

De PTI Planning Suite geeft realtime inzicht in onze werkzaamheden. Met de verdeeltool kunnen opdrachten gemakkelijk aan de juiste buitendienst-medewerker worden toegekend. Dit proces is zichtbaar verbeterd!

- Emiel Ketelaar.

In nauwe samenwerking met PTI konden we het proces steeds verder optimaliseren. Wij hebben er geen omkijken naar.

- Emmy van Riel.

Dagelijks ervaren wij hoe betrouwbaar de oplossingen van PTI zijn.

- Frank van der Putten.