Wij stellen je voor aan: Peter, Applicatiebeheerder en Support coördinator

Meet Peter

Als Applicatiebeheerder en Support coördinator is Peter dagelijks druk bezig met alles rondom onze supportafdeling. Van contact met klanten en gebruikers tot aan het overleggen met onze developers. Peter zorgt ervoor dat de vragen van onze klanten zo goed en snel mogelijk worden beantwoord. Een functie met veel variatie en uitdagingen die perfect bij hem past. Ook is hij druk bezig met het verbeteren van de huidige werkwijze en -processen van onze supportafdeling. Hoe dat eruitziet, vertelt hij graag.

Mijn complete visie voor Support is volwassenheid.

Zijn nieuwe functie

De softwarewereld is voor Peter bekend terrein. Zijn functie als Functioneel Applicatiebeheerder is hem dan ook op het lijf geschreven. Het is zijn verantwoordelijkheid om er dagelijks voor te zorgen dat onze applicaties up and running zijn voor onze klanten. Maar zijn visie reikt verder. Het overzien en optimaliseren van dergelijke processen is namelijk één van zijn expertises. Daarom is zijn rol al snel uitgebreid naar Applicatiebeheerder én Support coördinator.

 

 ‘’Mijn rol houdt onder andere in dat ik samen met het team alle supportwerkzaamheden uitvoer. In mijn specifieke functie probeer ik ook het proces te stroomlijnen naar een nieuwe structuur voor een betere communicatie naar en met de klant.’’. Peter zorgt er dus nog steeds voor dat onze applicaties altijd en overal werken en is daarnaast ook druk bezig met het optimaliseren van onze huidige werkwijze.

 

 

De uitdaging

De reden waarom Peter voor PTI heeft gekozen, is volgens hem vrij simpel: ‘’De eerste indruk die ik van PTI kreeg was toegankelijkheid. Een heel leuk team met veel mogelijkheden.’’. Volgens Peter valt er nog veel te leren. Hij houdt van uitdagingen en dat is precies waarom deze functie zo goed bij hem past. Hij kijkt hoe de processen nu in elkaar steken en hoe deze verbeterd kunnen worden. Het oppakken van de communicatie met de klant, de aanpak van de situatie bespreken en dat weer overeenstemmen met collega’s: ‘’Dat zijn de dingen die het werk leuk maken.’’

 

Maar waar hij echt energie van krijgt? Dat is volgens Peter het creëren van trends en ontwikkelingen in de supportwereld. ‘’Er zijn niet echt generieke trends en ontwikkelingen om te volgen binnen dit werkveld maar ik vind het juist leuk om deze zelf te maken.’’ Zo zorgt hij ervoor dat geen enkele dag hetzelfde is in zijn functie.

 

De visie voor Support

Als het gaat om het streven voor komend jaar, is dit voor Peter vrij duidelijk. Namelijk volwassenheid creëren. ‘’Mijn complete visie voor Support is volwassenheid. Dat het een onderdeel gaat zijn van PTI wat richting geeft voor klanten, wat toegankelijk is voor zowel hen als collega’s en waarmee we echt een verschil kunnen gaan maken.’’

 

Dit krijgt hij voor elkaar door nóg meer te gaan luisteren naar wat onze klanten precies willen. ‘’Behoeftes, wensen en ideeën inventariseren en kijken hoe we daarmee om kunnen gaan.’’ Volgens Peter een proces dat continu in ontwikkeling is. Daarom blijft hij samen met zijn team dicht bij onze klanten staan. Zodat ze iedere dag weer een stapje dichter bij hun doel zijn en onze klanten tevreden.

Heb jij vragen, ideeën of opmerkingen?

Neem dan contact met ons op.

Neem contact op