Nieuws

Klanttevredenheidsonderzoek

10-02-2020

Het meten van de tevredenheid onder onze klanten is belangrijk voor PTI. Tevreden klanten zijn essentieel voor continuïteit en een gezonde bedrijfsvoering.

92% van de respondenten geeft ons een score van 3 of hoger (3 uit 5). We zagen de Net Promotor Score in een jaar tijd stijgen van -4 naar +15.

In het kader van serviceverbetering doet PTI sinds 2003 jaarlijks onderzoek naar de tevredenheid van klanten. PTI is ISO 90001 gecertificeerd waar dit onderzoek een onderdeel van is.

De respondenten hebben verschillende aspecten van de dienstverlening van PTI met een rapportcijfer beoordeeld. De conclusie is dat de respondenten tevreden zijn over de dienstverlening; het gemiddelde is een 7,6 wat dicht licht bij de score van verleden jaar.

Het feit dat de NPS score +15 bedraagt geeft aan dat een groot deel van onze klanten ons aanbeveelt bij andere professionals. Dit is een mooie score, zeker in een tijd waar de verwachtingen steeds hoger worden en mensen kritischer zijn. De aspecten die beter kunnen (eenvoud facturatie, afstemming opleveringen ICT oplossingen) gelden als serieuze aandachtspunten in 2020.

Referenties

Eneco
RCN
WML
Brinck
Boels
Evides
Enexis
Delta
PWN
Interon
Heijmans
Total
Kenter
Baas
SSH
SVP
Brabant Water
Liander
Waternet
Vattenfall
IQ-Pass
Dunea
Engie
Essent
Westerpoort Warmte
DNWG
Bindinc