De TUNE UP #3

Bij PTI zijn we continu in beweging

Innovatie zit in ons DNA en we streven ernaar om ons platform iedere dag een beetje beter te maken. De TUNE UP is onze quarterly software update. Zo blijf jij altijd up-to-date en ontdek je in een oogopslag de belangrijkste optimalisaties en innovaties die onze technologie naar een hoger niveau tillen.

Klantcommunicatie innoveert

Het afgelopen kwartaal hebben we hard gewerkt aan een nieuwe ontwikkeling: PTI SEND. Dit is onze gloednieuwe klantcommunicatietool die onze huidige COD-tool zal vervangen. Met PTI SEND wordt alles intuïtiever, efficiënter en overzichtelijker, zodat je jouw klanten nog beter en sneller kunt bereiken. De lancering staat gepland voor later dit jaar, maar we geven je alvast een kijkje in wat je kunt verwachten in dit artikel.

 

Meer self-service voor klanten

Het afgelopen kwartaal hebben we, samen met een van onze klanten, hard gewerkt aan de mogelijkheid om hen zelf volledig in controle te stellen. Zo hebben zij nu de regie om hun processen van A tot Z zelf in te regelen, zonder ons nodig te hebben. Zij bepalen nu zelf wat en wanneer ze willen communiceren naar hun consumenten. En wat er gebeurt bij een niet-thuis situatie of als een opdracht niet wordt uitgevoerd.

 

Via de API kunnen ze inplannen en aangeven wat er wanneer moet gebeuren. Wij hebben de ambitie om dit in de toekomst voor meer klanten te realiseren.

 

Monitoring en export optimalisaties

We hebben verbeteringen doorgevoerd in onze monitoring- en exportmogelijkheden. Het nieuwe monitoringssysteem stelt support in staat om proactief klanten te benaderen wanneer er iets niet lijkt te kloppen, zoals een opdracht die blijft liggen of als er een openstaande taak is bij een gesloten opdracht. Zo kan support proactief op problemen anticiperen en klanten tijdig waarschuwen. Daarnaast hebben we onze exportfunctionaliteit verbeterd, zodat klanten nu op regelmatige basis specifieke velden kunnen exporteren. In de komende sprint maken we dit proces nog flexibeler.

 

Het verhogen van de responserate met AI

In samenwerking met MKB Lab Oost van de Radboud Universiteit, is er een onderzoek uitgevoerd om te ontdekken hoe we een AI-model kunnen ontwikkelen dat de meest efficiënte manier van communiceren bepaalt, op basis van verschillende demografische gegevens. Als je bijvoorbeeld te maken hebt met een wijk waar voornamelijk ouderen wonen, kan het AI-model bepalen dat het voordeliger is om een brief te versturen dan een mail. Zodat het aantal afspraakbevestigingen na de eerste communicatie verhoogt en er minder reminders nodig zijn. Aan de hand van de gegevens die het systeem heeft, past het de communicatiestroom aan. Zo wordt de kans dat monteurs voor een gesloten deur komen te staan nóg kleiner.

Roadmap: waar gaan we nu mee aan de slag?

Wij delen onze plannen voor de komende maanden in een notendop.  

 

Data pipeline: meer flexibiliteit

We werken aan een data pipeline die het beheer van datastromen een stuk flexibeler maakt. Hiermee kunnen we configureren hoe data bij ons binnenkomt en hoe we deze terugleveren.

Verbetering van de gebruiksvriendelijkheid

We gaan komende maanden van start met een reeks UX/UI verbeteringen, gefocust op het stroomlijnen van workflows. 

 

Single Sign-On (SSO): eenvoudiger gebruikersbeheer

Er wordt hard gewerkt aan de implementatie van Single Sign-On (SSO). Hiermee kunnen onze klanten straks hun eigen gebruikersbeheer koppelen aan onze systemen, zodat gebruikers makkelijker kunnen inloggen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

De TUNE UP verschijnt ieder kwartaal in onze nieuwsbrief. Ontvang jij de nieuwsbrief nog niet, maar wil je dat wel? Meld je dan direct aan en stay tuned!

Aanmelden