Historie

1993

Ontstaan Bellen onder nummer

De naam PTI (Pincode Telenet International) stamt uit het jaar van oprichting (1993), waarin de oprichters van het bedrijf, Cees van der Voorden, Luc Posma, Leendert-Jan van Doorn en Herman Santema het ingenieuze idee hadden om adverteerders en geïnteresseerde afnemers en consumenten telefonisch en anoniem met elkaar in contact te brengen. Door te bellen naar een geadverteerd nummer in kranten en tijdschriften en de toegewezen ‘pincode’ in te toetsen, kwamen adverteerders en afnemers anoniem met elkaar in contact. Zo kwam het Voice Response System ‘Bellen onder nummer’ tot stand en vond PTI het levenslicht. Grote klanten destijds waren o.a. De Volkskrant, Gay krant en ViaVia.

1995

Ontstaan meterstandenlijn

Een aantal jaar na de introductie van ‘Bellen onder nummer’, werd Cees de dag voor kerst wakker gemaakt door het geluid van de deurbel. Een monteur van het energiebedrijf stond op de stoep om de meterstanden op te nemen. Een onlogisch moment voor de consument maar niet voor het nutsbedrijf, want die wist immers met meer zekerheid dan op een normale doordeweekse dag dat er iemand thuis zou zijn. Cees zag hier een kans om het proces rondom het verzamelen van meterstanden eenvoudiger te maken voor nutsbedrijven (gas, water -en electra bedrijven). Monteurs hoefden niet meer langs alle adressen in Nederland om de meterstand op te nemen, maar afnemers konden zelf hun meterstanden doorgeven, met name door middel van de telefoon (Voice Response), later de meterstandenkaart en internet.

2000

Werken voor bijna alle energie, gas & water bedrijven

Na jaren hard aan de weg timmeren hadden wij bijna alle water, energie & gas bedrijven als klant met onze meteropname oplossing. Sindsdien hebben we veel processen van deze nutsbedrijven mogen verduurzamen en efficiënter kunnen maken. En dit blijven we doen!

2006

Sponsor van Spieren voor Spieren

Sinds 2006 is PTI trouwe sponsor van Spieren voor Spieren. Al meer dan vijftien jaar zetten we onze gezonde spieren in om geld op te halen voor kinderen met spierziektes. Dit doen we door mee te doen aan sportevenementen zoals de Spierathlon, Dam tot Damloop en Trap voor Trap. Daarnaast organiseren wij zelf golftoernooien en zijn elk jaar aanwezig op het Spieren voor Spieren Gala.

2018

25 jarig bestaan & lancering nieuwe huisstijl

Op 9 december 2018 bestonden wij 25 jaar. Dit jubileum werd, in aanwezigheid van onze klanten, leveranciers, relaties, vrienden en familie, groot gevierd in DeFabrique. Gastsprekers als Minke Booij, Marc Lammers, Daniel Zavrel en Erik Scherder gaven seminars met hun maatschappelijke blik op organisatie en prestatie. Het was een fantastische en gezellige dag om met iedereen te delen, met als klap op de vuurpijl de onthulling van het nieuwe (en huidige) PTI logo.

2021

Lancering PTI Planning Suite

Om de bestaande klanten te blijven voorzien van een goede dienstverlening, nieuwe markten te betreden en ook nieuwe klanten te bedienen, is PTI op zoek gegaan naar een nieuwe versie van zichzelf en zich meer toe gaan leggen op het ontwikkelen van softwareoplossingen, gebaseerd op haar bestaande dienstverlening. Na een aantal jaar bouwen en doorontwikkelen, werd ons nieuwe platform, de PTI Planning Suite, op 22 april via een live launch op LinkedIn gelanceerd. De PTI Planning Suite stelt onze klanten in staat om met verschillende softwaremodules hun eigen werkprocessen zo efficiënt en duurzaam mogelijk in te richten.Voorbeelden van deze modules zijn: (route)planning, klantcommunicatie, fotoherkenning, workflow manager en dataverzameling.

FUTURE

FUTURE

PTI beseft als geen ander dat waar één deur zich sluit, er altijd een andere opengaat. Waar bewezen diensten ‘end of life’ zijn, staat PTI altijd klaar met een nieuw product om haar klanten te verrassen. Het verhaal van PTI toont aan dat wendbaar, energiek, scherp, smart en doelgericht zijn een recept is voor innovatie en voor succes. Op deze manier zijn wij altijd klaar voor de toekomst.

  • 1993
  • 1995
  • 2000
  • 2006
  • 2018
  • 2021
  • FUTURE