Nieuws

PTI helpt Waternet in Amsterdam aan huis meterstanden op te nemen

03-12-2018 | In Amsterdam zorgt Waternet voor de levering van het drinkwater. Van een klein deel van de klanten ontvangt Waternet geen meterstanden. Dit zijn de zogeheten ‘meermalig geschatte’ klanten. Om deze klanten een correcte factuur voor het waterverbruik te sturen heeft Waternet de juiste meterstanden nodig. PTI helpt Waternet deze meermalig geschatte meterstanden op te nemen. Daarvoor worden professionele meteropnemers ingezet die uit naam van en in kleding van Waternet de klanten bezoeken.

Professionele meteropnemers
Voordat de “PTI meteropnemer” uit naam van Waternet aan de deur komt heeft de klant een aankondiging per brief ontvangen. In de brief wordt de mogelijkheid aangeboden om het bezoek te voorkomen als de klant zélf de stand doorgeeft.

Slim gepland
Ongeveer 10% van de klanten maakt van de mogelijkheid gebruik zelf de stand door te geven. Vervolgens gaan de meteropnemers op pad en halen in korte tijd door routes, die door de PTI Work Order Manager slim gepland worden, minimaal 50% van de meterstanden op. Voor Waternet een mooi resultaat. Het probleem van geschatte standen is voor een groot deel opgelost.

Referenties

Brinck
Baas
SVP
Boels
Essent
Vattenfall
SSH
IQ-Pass
DNWG
Engie
Kenter
Heijmans
Waternet
Total
Interon
Enexis
Brabant Water
Westerpoort Warmte
Evides
RCN
WML
Eneco
Bindinc
Delta
Dunea
Liander
PWN